הבלוג של רחל פארן לאנשים שאוהבים ספרים

ספר התשוקות – סופרות לטינו -אמריקאיות כותבות ארוטיקה

Spread the love

סיפורים קצרים שהנושא במרכזי שלהם הוא תשוקה, תשוקה לחיים טובים, תשוקה לאהבה, תשוקה לקשר ותשוקה מינית ארוטית.

ואוו, איזה ספר. כן, כן הוא באמת ואוו. סמינר שלם אני יכולה לדבר על הסיפורים שבו.

אם אגיד לכם שקשה לי לכתוב על הספר תצטרכו להאמין לי ולרוץ לקרוא אותו בעצמכם על מנת להבין את הגודש שבו.

למה ואוו? מהרבה טעמים, הכריכה, אוסף הסיפורים, הנושא המשותף, התוכן והכתיבה הרעננה והאחרת. לא חושבת שיש עוד ספר שמקבץ את נושא התשוקה והארוטיקה בכזו צורה.

זה ספר שובר סטיגמות, למה? נשים כותבות ארוטיקה וכולן מכונסות בספר אחד. הארוטיקה אינה פורנוגרפיה, אלא תשוקה אבל לא תשוקה במובן הרגיל, אלא תשוקה שיש מאחוריה הרבה: הומור, לעג, שחרור, פסיכולוגיה.

ספר “ספר התשוקות” יצא בשלוש כריכות, אחת עדינה, שנייה נועזת מעט ושלישית נועזת ביותר. הכריכות המרהיבות והיפות העמידו אותי בפני בעיה, באיזו כריכה עלי לבחור, הכריכות הצבעוניות מפתות. ונדמה כי הכריכות הן המרמזות על תוכן הספר. הציורים העדינים והצבעוניים מפתים את הקורא ורומזים לו, בוא תקרא תכנס לגן העדן שבפנים. ואכן הסיפורים הם גן עדן, גן עדן של דמויות, צבעים, חושים, יופי, תשוקה, טעימה מהפרי האסור.

המין הוא תשוקה, אחת מהתכונות הבסיסיות של האדם שמניעות אותו (לפי פרויד) התשוקה הראשונית היא תשוקה גופנית, משיכה אל בן הזוג שמולך. רבות דובר על המשיכה המינית, על השוני בין אחד לשני בתשוקותיו, אינספור סגנונות, אינספור דרכים להביע את אהבת המיניות.

הספר שלפנינו הוא קובץ סיפורים של סופרות דרום אמריקאיות, רק מהכותרת “ספר התשוקות” אנו כבר נדרכים ומצפים לתשוקה יצרית לוהטת, כי הרי מדובר בדם חם של אמריקה הדרומית, בקצב סמבה מסחרר. הסיפורים אינם פונוגרפים והמין המתואר בהם אינו מין לשם הראייה. תיאורי המין הם תשוקה יוקדת שמשמת כתפאורה לנפש הגיבורים. המין והיצריות שבסיפורים הוא למעשה מעטה חיצוני לנבכי הנפש של הדמויות ולהבנת האירועים שהן חוות. באמצעות המין מתארות הסופרות חוויות אישיות ופנימיות של הגיבורים.

אוסף הסיפורים הוא אוסף של סגנונות תשוקה, למשל בסיפור “ניו אורדר”, הילדה הקטנה שחוותה לראשונה בגיל 8 תשוקה והרגישה את השינוי בגופה, מנסה לשחזר את אותו האירוע 20 שנה אחרי.

בסיפור אחר הבחורה לוקחת בהיחבא כסף מחברה לאחר קיום יחסים,

 “חוץ מזה, זה לא שאני לוקחת את כל מה שיש במגירה. אני לוקחת בדיוק את מה שאני צריכה, כמו שאתה לוקח את מה שאתה צריך ממני.”

ויש גם סיפורים על תשוקה שאבדה בין בני הזוג בגלל ימי השיגרה.

 ” אם אנחנו נשארים בבית, גם אז חצי גוף נותר בחוץ וגולש בחלונות האינטרנט, מסנג’ר, פייסבוק, סקייפ; כל הרשת החברתית המגוחכת הזאת של חברים מדומיינים ומאהבים שקריים. טווינו במו ידינו את המבוך שלנו כשכל מה שרציתי היה ללכוד אותך.”

אוסף סיפורים מגוון ומעניין, סיפורים קצביים ותוססים בדיוק כמו המקומות שבהם נכתבו, סיפורים חושניים וצבעוניים, עם הומור. סיפורים שבהם  לא רק תשוקה שבאה לידי מימוש, אלא גם פנטזיות, חלומות ,מחשבות, תשוקות אסורות.

יש סיפורים שסיומם הוא מעין פואנטה, המין משמש מטרה פסיכולוגית.

הסיפור הראשון “השערה” הוא אחד הסיפורים המיוחדים שקראתי, המילה “עפתי” עליו הכי מתאימה לתאר את מה שהרגשתי. סיפור שונה ממה שאנחנו רגילים לקרוא לחשוב, סיפור כן ואמיתי. השערה  בעיני סמל ליחסי המין ביניהם, משהו שתקוע, לא פה ולא שם, בגלל השערה יש לו רגשות אשמה. השערה באסלה היא כמו היחסים שלהם, שטים ונעלמים…

אחרי שתקראו את הסיפור הזה לא תרצו להניח את הספר.

ספר התשוקות, מבחר סופרות

תשע נשמות, 2018

קובץ דיגיטלי

העטיפות הנוספות של ספר התשוקות

תגובות בפייסבוק